week3+4 - Reisverslag uit Akumal, Mexico van Matheus en Ellen - WaarBenJij.nu week3+4 - Reisverslag uit Akumal, Mexico van Matheus en Ellen - WaarBenJij.nu

week3+4

Door: Ellen&Mathieu

Blijf op de hoogte en volg Matheus en Ellen

03 April 2007 | Mexico, Akumal

hola!
van alle kanten geklaag dat we de website nie up-to-date houden, dus bij deze weer een berichtje.
te beginnen met week 3, op maandag, dinsdag en woensdag waren hier studenten uit ihoa op bezoek welke wij moesten begeleiden. samen met deze studenten hebben we wat watermonsters genomen en de wetlands gesnoeid (soort plantsoentjes die het afvalwater filteren). donderdag hebben we nieuwe planten gezocht om deze bij te planten in de wetlands.
het weekend begon al op donderdag:
samen met wat locals naar de "buena vida" geweest om aldaar wat pilsje te vatten, tevens ook de beste manier om wat spaans te leren. na de buena vida (sluit om 23 uur) hebben we ons terug naar het cea terrein begeven. hier nog wat op het (gesloten) terras van "la cueva" gezeten, waar 1 van de voorgenoemde locals werkt. zingende mexicanen gehoord, verdwaalde amerikanen opgevangen en een beetje wodka genuttigd.
vrijdag:
overdag wat kleine klusjes gedaan en een beetje gezwommen. 's avonds naar Tulum (wat wel tot in de kleine uurtjes open blijft), hier wilde we gaan eten bij een restaurant/cafe, dit bleek helaas vol te zitten. dus verder gekeken en in een nabijgelegen restaurantje gegeten. vervolgens leidde onze tocht ons naar de cubana bar, bleek niet zo gezellig te zijn als de voorgaande keer. Hamed (van de locals) wist nog wel een andere tent, dus dan daar maar naartoe. maar die tent bleek gesloten, maar aan de overkant was wel iets open. hier aangekomen kregen we een sterk vermoeden dat dit een voornamelijk op onze homofiele medemannen gericht establissement is, maar wel gezellig. om deze misstap te compenseren stelde Hamed voor naar een nabijgelegen striptent te gaan, echter de vermoeidheid was dusdanig ingeslagen dat wij geen andere optie zagen dan de aftocht te blazen met dank aan hugo (150 kilo aan local) voor de lift en het regelen van een goedkope taxi voor de rest.
zaterdag:
overdag de roes uitslapen op het strand, icm wat snorkellen. 's avonds toch maar een tafel gereserveerd in puerto aventuras (zwaar touristisch park). hierna nog wat pilsjes gevat en vervolgens optijd terug naar akumal (ook hier sluit alles om 11 uur).
zondag:
zondag heeft ellen heel de dag met corne gebeld, waardoor mathieu geen andere optie zag dan te gaan snorkelen. 's avonds nog eventjes naar de buena vida om het weekend op passende wijze af te sluiten.
week 4:
maandag de jeep gemaakt (alweer), dinsdag was deze (alweer) kapot. Dinsdag zijn we ook begonnen met een nieuw project, het ontwerpen van een regenwater opvangsysteem om dit te gebruiken voor douche en spoelwater. hiermee zijn we de rest van de week bezig geweest (meten en ontwerpen).
woensdag geprobeerd om ergens de voetbal te kijken, zonder succes. donderdag de 4de poging om te registreren bij de immigratiedienst (wederom zonder succes).
weekend:
vrijdagavond naar "alux" geweest, dit is een restaurant/loungecafe in een enorm grottencomplex waarvan 1 van de werknemers hier mede-eigenaar is (korting!). daarna met een kleiner groepje naar het Mambo-cafe geweest, waar ellen haar eerste echte salsa-les kreeg en mathieu tot de conclusie kwam dat ie er echt nog niks van bakt. rond een uur of 5 waren terug in akumal en rond een uur of 9 moesten we weer uit bed om met een groep basisschool kinderen te gaan snorkelen. niet veel spectaculairs gezien omdat die kinderen niet zo ver kunnen (tot het koraal dus). 's middags op het strand liggen stinken. 's avonds happy hour bij buena vida (twas tenslotte zaterdag) maar om 11 uur toch maar afgedropen.
zondag fris en fruitig uit bed, mathieu in slaap gevallen op het strand (zo fris en fruitig dattie was), ellen zat te wachten tot mathieu zou verbranden. maar wie een kuil graaft voor een ander moet op de blaren zitten (letterlijk). 's avond happy hour bij "lo ha" (waar ze ons al beginnen te kennen) en hier een lekkere cheese/fishburger gegeten (met de lekkerste friet tot nu toe). vervolgens met de fles wodka naar het strand want het was ook nog eens volle maan.
de dag hierna zo gaar als een konijn uit bed om nog een bezoekje te brengen aan onze vrienden bij de immigratiedienst. volgende week vrijdag mogen we weer terug (jeuj!).
dinsdag (vandaag) wasdag, ellen met de hand en mathieu heeft alles naar de wasserette gebracht (ben nie gek).
en nu zitten we dit verhaal te tiepen aan het strand (lang leve draadloos internet). vanmiddag verder aan het regenwater project + wat monsters nemen.
de komende weken worden erg druk omdat de mexicanen nu vakantie krijgen en dit het enige strand in de buurt is wat openbaar toegankelijk is. ellen en ik zullen gedurende deze tijd regelmatig achter de infobalie moeten staan en we moeten 2 keer per dag monsters nemen in de baai om te kijken wat de drukte voor invloed heeft op de waterkwaliteit.
dus iedereen zou nu weer op de hoogte moeten zijn (dus niet meer klagen) laat gerust een berichtje achter, vinden we leuk.
hasta luego!
ellen en mathieu

• 03 April 2007 - 19:55

Marc:

zo te horen heb je het wel goed naar je zin dat is leuk om te horen en uitgaan ok wel leuk zeker veel plezier nog doegg groetjes

• 03 April 2007 - 19:57

ShaBBa:

ah zo te horen vermaken julie je nog steeds prima dus :) beetje relaxen af en toe eens werken en dan weer feesten om vervolgens weer te relaxen (of naar de immigratiedienst te gaan) leuk dat julie weer ff de boel geupdate hebben :) vinden we indeed leuk om te horen!!
    greedz william

• 03 April 2007 - 21:13

Dre:

zo zo klinkt allemaal goed daar!!

veel plezier nog,

xx dre

• 03 April 2007 - 21:49

Remi:

Heej Thieu en Ellen,

Sorry voor dat klagen (bij thieukes moeder). Ik ben weer voledig op de hoogte zo en hou ook de foto's goed in de gaten...
    Thieu, kan jij voor de 20e mei een stuk schrijven voor het KPJ krantje van juni? Dan nog voor aug en sept.
    De groeten daar aan iedereen en tot horens, en lezens...

• 04 April 2007 - 07:17

Bas:

Heej Matje & Ellen,

Wat n leven hebben jullie daar! Jullie kiezen je project wel uit hoor. Een systeem maken voor regenwater... En dan de rest van die 5 mnd wachten tot t n keertje gaat regenen zeker :)
    Zo te lezen hebben jullie de plaatselijke horeca ook al goed in beeld gebracht. Ook belangrijk als je wilt overleven daar.
    Veel plezier daaro verders!

Gr Bas

• 04 April 2007 - 07:38

Anja:

Zo zo, het klinkt alsof jullie daar echt een heeeeel beroerd leven hebben!!! Hahaha :P
    Nou, in ieder geval nog heel erg veel plezier daar, en maak er wat van! Maar zo te horen komt dat wel goed!!!
    Tot de volgende keer weer!

XXX Anja

• 04 April 2007 - 11:22

Pieter:

Hee Mathieu,
    Echt gaaf wat jullie allemaal beleven daar! Geniet er van zou ik zeggen, want die maanden vliegen voorbij hoor...
    Groeten pipi

• 04 April 2007 - 14:03

Nicole:

hoi Mathieu en Ellen,
    Leuk om te horen wat jullie allemaal uitvreten!! Ook de foto's zijn echt heel erg leuk. Ook omdat ik heb gezien dat het bb shirt met liefde wordt gedragen.Nou ik mis je ontzettend bij de bb,nu zit ik alleen tussen dat jonge volk. Heel veel plezier en succes nog, maar kom maar snel weer terug!!!
    mis je, heel erg.

kus Nicolleke

• 04 April 2007 - 18:10

Hiram:

haha da geklaag kwam nie van mij hoor ;)
    t weer begint hier ein-de-lijk ook weer ns wat beter te worden :)
    klinkt echt als een stage van: tussen het zuipen en de katers door doen we nog ff wat opmeten en invoeren...
    hoe is het eten daar?
    project loopt echt belabberder dan ooit, het is week 8 en we moeten practisch nog beginnen :( naja we zien wel 1st ma ns tt weken.

ciau-tjes

• 04 April 2007 - 18:18

Peerio:

leuk hoor om weer eens wat te horen van jullie... denk da ik wel oor bij die klagers :p haha wa toevaligg bij jullie am geweest van de weke en die vroeg hoeveel ik van jullie gehorod had :p hahah. Maar leuk hoor om te lezen dat jullie het naar julie zin hebben (zo maken we het op uit jullie verhalen) ik zou zeggen geniet nog lekker van dat weer want hier in dit kikkerlandje is het weer eens niet te volgen dan zon en warm dan kou enz.. net als anders.. dus hier mis je niet veel..
    thieu ik heb je trouwnes ook gemist bij de bb maar helaas als je terug komt zijn we gaan collega's meer maar denk dat da al bekend wa bij je... nou jullie 2 daar in da verre mexico nog veel plz en geniet er van...!! dikke x

• 05 April 2007 - 10:03

Maus:

klinkt of het helemaalgoed gaat daaro dus, mooi om te lezen zo. Die immigratiedienst zijn trouwens ook maar lamballen dan? ze hebben dus overal lamtenaren ;) nou k heb verder niks onzinnigs te melden dus de groente weer mar

• 05 April 2007 - 18:49

Esther:

hey ellen en thieu

zo jullie hebben het goed naar je zin zo te lezen! nog veel plezier daar

gr esther

• 05 April 2007 - 23:46

Remco:

Ha die Mathieu,

zo te lezen is het daar wel goed uit te houden :-) Lekker weer, beetje luieren (en werken) aan n strand.. Zullen we ruilen?? Is da nou ni gevaarlijk MONSTERS nemen uit de baai, lijkt me een riskante operatie, haha

Als je weer terug bent moeten we echt een keertje wat afspreken!!

Groetjes,

Remcoos.

• 06 April 2007 - 15:02

Thieu:

hey remco! de monsters hier zijn best aardig ;) ik heb je nog geprobeerd te bellen voor we vertrokken, maar om de een of andere reden kreeg ik heel iemand anders aan de lijn..als ik terug ben spreken we wa af ja!

• 06 April 2007 - 19:48

Maaike:

Leuk om weer een verhaaltje te lezen en zeker als het allemaal goed gaat. Zou zeggen geniet er nog maar van lekker naar het strand en stappen en zo af en toe wat werken.
    Groetjes,
    en we wachten gespannen af wanneer het volgende verhaal komt.

• 10 April 2007 - 09:59

Jacke En Ria Foes:

hallo ellen heeft lang geduurd voor we de site hadden maar het is gelukt zo te lezen en te horen van jullie pa en ma gaat het je goed je kunt de was al zelf en koken een beetje bijna zover voor op je zelf te wonen.het project gaat ook goed vooruit. drinken zul je daar niet verleren zo te lezen .jullie ma heeft vanmorgen de tickets gehaald. werd al een beetje spannend zij ze. geniet nog van de zon en vakantie, nog heel veel groetjes van heel de fam foesenek.

• 10 April 2007 - 11:24

Wendy En Matisse:

he genieters
    echt hard werken is er niet bij of wel. tuurlijk dat wat je moet doen, maar ik zou het zelfde doen als ik jullie was. je moet toch wat dingen gezien hebben en dan vooral kroegjes. toch?
    nou veel plezier nog en succes met je project
    x wendy en tisse

• 10 April 2007 - 12:14

Suzanne:

Klinkt goed daar! Mis wel een maatje om dq mee af te sluiten hoor! Heel veel plezier nog! X

• 10 April 2007 - 12:18

Karolaaa:

de cross was weer geniete! krijgt wel een verslag als je belt (vanavond moet ik naar BM dus ben niet thuis...)

xx

• 10 April 2007 - 15:33

Ll:

Eh suus eerste wa ik doe als ik terug in Nederland ben is dq afsluiten met jou goed ;)

• 12 April 2007 - 10:24

Nikool:

zijn jullie nog niet aangekomen?
    Veel friet, hamburgers, wodka......